Nous sommes le 22 Sep 2018, 00:17

Turnier in Köln / Tournament in Cologne / Tournoi à Cologne 
Auteur Message
.

Message Turnier in Köln / Tournament in Cologne / Tournoi à Cologne
1. Kölner Open
Turnier im Rahmen der LIDT / Tournoi en cours de la LIDT / Tournament within in the LIDT

27.02.2010 im Brave New World
Start: 13 Uhr
Ende: ca. 18 Uhr

Format: Prison Stand Alone
Referee: Senksis

Gespielt werden 4 Runden (ab 16 Spielern 5) im Schweizer Format. Das Turnier ist relevant für das Ranking der LIDT. Darum wäre es nützlich, wenn teilnehmende Spieler bereits im Vorfeld bei der LIDT angemeldet wären. Für Kurzentschlossene geht dies aber auch nachträglich. (Link zur Anmeldung)
Für neue Spieler können direkt vorm Spiel Einführungen gegeben werden.

The tournament will be held in 4 rounds with swiss system (16 players or more resulting in 5 rounds). The tournament will count for the Ranking of the LIDT, thus, registration at the LIDT is required. Spontaneous players can make up for that later. Also, tutorials can be given before the Tournament.

Le tournoi se déroulera en 4 tours avec le système suisse (16 joueurs ou plus résultant en 5 tours). Le tournoi comptera pour le classement de la LIDT, donc, inscription à la LIDT est souhaitable. Joueurs spontanée peut compenser cela plus tard. Aussi, tutoriels peut être donnée avant le tournoi.

Das Brave New World bei google maps.

So kommet denn zahlreich!
Be numerous!
Soyez nombreux!

Voraussichtliche Teilnehmer / anticipated participants (say that 6 times in a row as fast as you can :lol: ) / les participants prévu:

Puk
Janno
Senksis
mayo66
Bone
Hawkcraft
Sherinford
Olivier
Foududonjon
Supersash

Dernière édition par Senksis le 03 Fév 2010, 00:27, édité 4 fois.

14 Jan 2010, 18:14
.

Ja da simmer dabei, dat is prihimaaaa..... :D

Yes, I would be available on February 27th.

C´est bon pour moi.

14 Jan 2010, 18:31
.

Es sieht gut aus: Wir können das Turnier im Laden machen und haben bislang sechs Interessenten. Ich mache also demnächst eine offizielle Ankündigung.

Looks good: We will have space for our tournament in the store. Also, there are six players showing interest. Thus, I'm going to make an official announcement soon.

Il semble bien, nous pouvons faire le tournoi dans le magasin et, à ce jour, il y a six joueurs interessés. Donc je vais faire une annonce officielle bientôt.

20 Jan 2010, 12:10
Eminent Dresseur de Dindons

I might come with Olivier, but I would have to buy a pair of shackles in order to prevent him to visit the music store...

:D

21 Jan 2010, 22:14
.

A tournament in the city of Heinzelmannchen...

Wish I could be there...

Geoff Heintzelman

21 Jan 2010, 22:24
.

I might come with Olivier, but I would have to buy a pair of shackles in order to prevent him to visit the music store...

We are going to start at 13:00 presumably. If you come early there would be plenty of time - especially since the music store is just around the corner... ;)

gheintze a écrit:
A tournament in the city of Heinzelmannchen...
Wish I could be there...
Geoff Heintzelman

For real? Your name is Heintzelman? Cool thing ...and quite surprising - I haven't even heard of any German with that name. If you should visit the city by any chance that would surely be quite some door opener. ;)

21 Jan 2010, 23:34
.

Yes it is! My ancestor, Hans George Heinzelmann sailed from Germany to America around 1740. We eventually had to change the spelling, since the stupid Americans kept mispronouncing it. :)

Unfortunately, my grandmother and grandfather were the last in my family to speak Pennsylvania Dutch, which is the German dialect spoken here. Americans also couldn't figure out that Deutsch meant German and not Dutch.

I hope someday to travel back to Germany and see where my family is from. Supposedly, most Pennsylvania Dutch emigrated from the Palatinate (spelling?) region of Germany.

Geoff

21 Jan 2010, 23:51
Champion d'Allemagne

... from Germany ... around 1740. ... I hope someday to travel back to Germany and see where my family is from.

Don't want to disappoint you but it's looking quite different now. ;-) I suppose. Wasn't around then...

Dann verließen sie mich. - Then they have dungeoned me.

22 Jan 2010, 03:17
.

So, die Ankündigungen sind gemacht (ich habe den ersten Post angepasst), und ich werde nachher noch ein paar persönliche Einladungen an mögliche Mitspieler verschicken.

23 Jan 2010, 13:04
Telepath

01 Fév 2010, 13:18
.

Now, in case if Pap appeals to the tournament as well, we would be able to gather the Top 8 of the Ranking 2009... 8-)

01 Fév 2010, 13:27
.

Update: Up to now ten players have announced themselves, an eleventh one is at least considering it. With still having left 25 days this looks promising.

03 Fév 2010, 00:27
Paladin

I won't be able to come the 27 :(

10 Fév 2010, 11:16
Profil Site Internet
.

Ah... come on! I was planning myself to be drunk on the evening of the 26th. You don't need to be sober to win a tournament - like Puk has proven before. ;)

10 Fév 2010, 11:22
.

Ein herzliches Dankeschön an alle Teilnehmer. Die ganze Angelegenheit wurde zwar sehr kippelig, weil viele Spieler, die ursprünglich teilnehmen wollten, leider kurzfristig absagen mussten, aber auch wenn wir nur zu sechst waren, fand ich es ein sehr angenehmes Turnier.
Beim nächsten Mal halt wieder mit mehr Leuten.

Merci specialment à Foududonjon, le soldat solitaire francophone... ;)

Le classement final:

1. Bone
2. Senksis
3. Foududonjon
4. Puk
5. Cholie
6. Janno

27 Fév 2010, 23:00
Champion du Monde

Ja, stimmt - es war ein angenehmes Turnier, es hatte fast etwas familäres an sich.

Vielen Dank an Senksis für die gute Orga und ein ganz großes Dankeschön an die Kölner Zelle - sprich Puk, Senksis und Janno - für den Gutschein. Eine tolle Idee. Vielen Dank :) .

01 Mar 2010, 00:41
.

Schockschwerenot, Senksis, was ist mit Deinem Avatar passiert? Gehst Du jetzt etwa unter die Würfelbärchen?

Vielen Dank auch von mir an die Orga, es lief ja doch alles glatt, auch wenn wir spontan recht wenige wurden. Glückwunsch an den alle überstrahlenden Sieger Bone, dem ich diesmal aber leider keine Punkte zuliefern durfte!
Sorry, dass ich nach dem Turnier so schnell verschwinden musste. Hätte gerne noch ein Bierchen mitgetrunken, musste aber zu einer anderen Veranstaltung. Das war dort allerdings auch nicht schlecht, es gab gute Laune und genügend Cocktails zur Betäubung der auf dem Turnier eingehandelten Schmerzen. ;)

01 Mar 2010, 19:00
.

Ich hab meinen Avatar nur hier geändert, denn: Lies die angezeigten Würfelzahlen mal auf französisch... ;)

Das Turnier hat mich jedenfalls wieder angefixt - ich will möglichst bald das nächste bestreiten! Das sollte auch gerade in Bones Interesse sein, damit er seinen vorübergehend ergatterten 1. Platz im LIDT-Ranking auch halten kann. ;)

01 Mar 2010, 20:44
.

Ich hab meinen Avatar nur hier geändert, denn: Lies die angezeigten Würfelzahlen mal auf französisch... ;)

Aah...maintenant, j´ai compris... :idea:
C´est tres cool, ca! 8-) 8-) 8-)
I like! :D

01 Mar 2010, 21:07